چینی خارجی

بررسی تاثیر جنس فنجان بر طعم قهوه

آرام ترین بخش روز شما می تواند زمانی باشد که از قهوه خود لذت می برید. اما جنس فنجان چه تاثیری بر طعم قهوه شما دارد؟ اشتباه نکنید، ظرف قهوه و هر نوشیدنی دیگری در طعم و مزه آن تاثیر زیادی دارد. با انتخاب تجهیزات مناسب قهوه می توانید تجربه بهتری از نوشیدن قهوه داشته باشید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا وقتی از فنجان متفاوتی استفاده می کنید قهوه شما طعم عجیبی دارد؟

تاثیر جنس فنجان قهوه بر طعم آن

حتما می دانید، فنجان قهوه شما قبلاً حتی قبل از نوشیدن یک جرعه بر طعم قهوه شما تأثیر گذاشته است. اگر عاشق قهوه هستید و به داشتن یک فنجان قهوه کاملا دمیده و معطر هر روز افتخار می کنید، انواع فنجان های قهوه و نحوه استفاده از آنها را در نظر بگیرید. چگونه یک فنجان چینی طعم قهوه شما را بهبود می بخشد؟ در این مقاله به چهار عامل اصلی تاثیرگذار بر طعم یک فنجان قهوه می پردازیم.

1. از استفاده از لیوان های کاغذی، پلاستیکی یا پلی استایرن خودداری کنید.

اگر عجله دارید، می توانید به یک کافه، مغازه یا رستوران بروید تا برای خود یک فنجان قهوه سریع و ارزان بخرید. فنجان های ساخته شده از موادی مانند کاغذ، پلاستیک یا پلی استایرن به عنوان فنجان قهوه استفاده می شوند؛ زیرا ارزان و آسان ساخته می شوند و همچنین مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند.

 آیا می دانستید یک فنجان ساخته شده با این ماده می تواند طعم خاص خود را به قهوه شما منتقل کند؟ ممکن است در ابتدا متوجه نشوید که هر روز از یک فنجان ساخته شده از این مواد می نوشید، اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که طعم قهوه شما تغییر کرده است، نه تنها این مواد طعم قهوه شما را بد می کنند، بلکه مواد سمی نیز ترشح می کنند.  این مواد در قهوه حل می شود و به مرور زمان بر سلامتی شما تأثیر منفی می گذارد.

یکی دیگر از معایب این نوع لیوان ها این است که بارها نمی توان از آنها استفاده کرد و پس از استفاده باید به محل  زباله بیندازیدشان که برای محیط زیست بسیار مضر است.

2. به شستن منظم فنجان های قهوه عادت کنید

احتمالاً دیده اید که چگونه قهوه می تواند فنجان قهوه شما را کثیف کند. این موضوع نه تنها بر زیبایی بصری فنجان ها، بلکه بر طعم قهوه نیز تأثیر می گذارد. قهوه حاوی روغن‌هایی است که به فنجان‌های قهوه می‌چسبند، برای جلوگیری از این امر، عادت کنید که به طور مرتب فنجان‌های قهوه خود را با آب داغ و مواد شوینده بشویید.

اگر فنجان دارای لکه های قهوه بسیار قوی است می توانید مقدار کمی سرکه را با آب گرم مخلوط کنید و بگذارید حدود یک ساعت روی فنجان بماند‌. سپس از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. این عمل به کاهش لکه های روی فنجان کمک می کند و دفعه بعد که قهوه را می نوشید طعم قهوه را باز می گرداند.

3. جنس فنجان قهوه استیل

یک لیوان ساخته شده از استیل می تواند بهترین گزینه بعدی بعد از چینی باشد. استیل دارای خواص غیر متخلخل و مقاوم در برابر حرارت است که طعم قهوه تازه دم شده را تحت تاثیر قرار نمی دهد. استیل تقریباً تخریب ناپذیر است و برخلاف شیشه گرمای بیشتری را در خود نگه می دارد. از آنجایی که لسایل گرما را به خوبی هدایت می کند، تمیز کردن آن تقریباً به همین راحتی است. اگرچه این لیوان ها برای دیدن جذاب هستند، اما طعم فلزی قوی دارند که می تواند بر طعم قهوه و سایر نوشیدنی ها تأثیر بگذارد، بنابراین برای جلوگیری از طعم فلزی آنها باید مرتباً شسته شوند.

 نکته مهم در این مورد این است که اسیدیته موجود در قهوه باعث خوردگی فلزات ضد زنگ در طول زمان می شود و مواد سمی مانند نیکل آزاد می کند، اگرچه این مسئله ممکن است برای اکثر افراد یک مشکل جدی برای سلامتی به نظر نرسد. اما، سیلویو همچنان توصیه می کند که مردم از مواد استیل استفاده نکنند.

4. چینی همچنان بهترین ماده برای جنس فنجان قهوه  است

اگر به دنبال اصلی ترین طعم قهوه هستید، همیشه به دنبال فنجان های چینی باشید. پرسلان، ماده اصلی فنجان های چینی، دارای خواص نچسب و مقاوم در برابر حرارت است که به حفظ گرمای بیشتر و حفظ طعم قهوه شما کمک می کند. این نوع لیوان نه تنها برای طعم قهوه شما مناسب است، بلکه از محیط زیست نیز محافظت می کند و در همه جا یافت می شود. با وجود اینکه سبک، ضد آب و مقرون به صرفه است و گرما را به خوبی حفظ می کند، لیوان آشامیدنی چینی بر طعم آب داخل آن تأثیری نمی گذارد که باعث می شود قهوه شما کامل شود.

حال با انتخاب جنس مناسب فنجان قهوه، لذت نوشیدن قهوه خود را چند برابر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *