چینی خارجی

نحوه شستن و مراقبت از ظروف چینی یکی از اصول مهم

ظروفی که اشخاص برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کنند، به طور معمول از جنس چینی هستند که بسیار شیک‌ و در جای‌گاه خاصی قرار دارند.  به همین علت  یکی از نگرانی‌های افراد برای جلوگیری از فاجعه آسیب دیدن، مراقبت و یا نحوه شستن صحیح است که بسیار اهمیت دارد. این بدان معنا است که قبل، حین  و یا بعد از استفاده  نکات ساده‌ و ریز زیادی وجود دارد که  می‌تواند به طول عمر این ظروف کمک زیادی کند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با این نکات بیشتر آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

نکات ساده در نحوه مراقبت از ظروف چینی

زمانی که  قصد استفاده از این جنس ظروف را دارید، در نحوه مراقبت  نکات ساده‌ای وجود دارد که باید  توجه کرد.  یکی  از نکات ساده‌ای که به آن باید توجه داشت، قرار نگرفتن روی شعله مستقیم آتش است. علاوه بر آن‌که توصیه می‌شود از حالت خیلی سرد به گرم تبدیل نشود. این بدان معنا است که اجازه دهید، کمی مواد غذایی خنک و سپس داخل ظروف سرو کنید.

به دلیل آن‌که بی‌دقتی باعث شکستن  خواهد شد، بهتر است تا با هر دو دست بگیرید. در حقیقت، استفاده از هر دو دست یک شرط مطمئن است. به خصوص زمانی که اندازه  بزرگ و وزن زیادی داشته باشند. شاید برای شما هم جالب باشد که یکی دیگر از نکات ساده مراقبتی، استفاده نکردن از هر وسیله‌ای مانند انگشتر در دست و یا غیره است که باعث خش افتادن روی سطوح این جنس  خواهد شد.

با وجود آن‌که برخی از آن‌ها قابل استفاده در ماکروفر هستند. به هیچ عنوان حتی برای چند لحظه،  درون فر و یا مایکروفر قرار ندهید. در صورتی که پس از شستن ، قصد جمع‌آوری آن‌ها را دارید  اجازه دهید تا کاملاً خشک و سپس جهت استفاده مجدد در مکانی امن قرار دهید. مکانی که به دور از گرد‌وغبار و سایر چیزهایی باشد که ممکن است به طور تصادفی باعث آسیب به آن‌ها شوند.

مطالعه بیشتر:برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ظروف چینی خارجی از صفحه ی ما دیدن فرمایید.

پس از هر بار استفاده، خیلی سریع آن‌ها را بشویید تا باعث کهنه شدن رنگ غذا و یا نوشیدنی بر روی سطوح نشود.

مراحل کلیدی در نحوه شستن ظروف چینی

در نحوه شستن ظروف چینی مراحل کلیدی زیادی  وجود دارد که توصیه می‌شود اطلاع داشته باشید. این مراحل کلیدی شامل موارد زیر می‌شود.

  • در ابتدا به این مورد اشاره می‌کنیم که اگر تازه خریداری شده، حتماً با آب شسته شوند.
  • به هیچ عنوان برای دفعه اول نیازی به مواد شوینده نیست، اما بهتر است از آب و نمک استفاده کرد. بدین دلیل که نمک باعث افزایش عمر، جنس چینی خواهد شد.
  • همیشه اقلام از این جنس را درون کاسه پلاستیکی بشویید تا با کناره‌های سینک برخورد نکند.
  • در برخی مواقع، قابل شستن داخل ماشین ظرفشویی هستند. اما همیشه ایده خوبی است که برای ایمنی بیشتر با دست شسته شوند.
  • این مورد را نباید فراموش کرد که داخل سینک روی هم انباشته نشوند و به طور جداگانه شسته شوند.
  • سعی کنید، برای شستن از مواد شیمیایی خشن و اسکاچ‌های ساینده استفاده نکنید.
  • در صورتی که ظروف را استفاده و قصد شستن آن را دارید، از آب با دمای زیاد استفاده نکنید.
  • بلافاصله پس از شست‌وشو روی حوله ، حصیر و یا پارچه نرم قرار داده تا آب اضافی آن گرفته شود.
  • زمان شستن، از تغییر ناگهانی دمای آب خودداری کنید.

چند راه حل در برطرف کردن لکه  و آثار مانده بر روی سطوح ظروف چینی

این اجتناب ناپذیر است که  پس از مدتی استفاده از  ظروف  چینی، برخی لکه‌های سرسخت  قابل مشاهده نباشند. به خصوص زمانی که دارای رنگ روشن مانند سفید هستند. راه‌ حل‌های زیادی وجود دارد که این لکه‌ها را به راحتی از بین خواهند برد. پس توصیه می‌شود تا برای از بین این لکه‌ها از مواد شیمیایی مانند وایتکس استفاده نکنید.

مطالعه بیشتر: برای مطالعه درباره ظروف چینی ایرانی وارد لینک شوید.

یکی از این راه ‌حل‌ها، ترکیب مقدار کمی جوش شیرین و آب ولرم است. به طوری‌که این ترکیب را مستقیم بر روی سطوح ظروف چینی مورد نظر ریخته و سپس با استفاده از یک پارچه نرم به آرامی آن را تمیز کنید. راه حل دیگر، پاشیدن  مستقیم جوش شیرین  بر روی یک اسفنج نرم و کشیدن بر روی لکه‌ها است.

اگر با انجام روش‌های بالا جواب نگرفتید، محلول نمک و سرکه به شما کمک زیادی می‌کند. این ترکیب را به طور مساوی درست کرده، بر روی لکه‌ها مالیده،  اجازه دهید تا یک ساعت باقی بماند و سپس با آب معمولی بشویید.

نتیجه‌گیری

ظروف چینی محصولات  شکننده‌ای  که بالطبع  ظریف و  گران قیمت نیز هستند.  بنابراین، نحوه شستن و مراقبت از آن‌ها بسیار مهم است. توصیه می‌شود، نکات بالا را با دقت خوانده و رعایت کنید تا باعث طول عمر آن‌ها شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *