چینی ایرانی, چینی خارجی

چهار دلیل برای استفاده از ماگ چینی

این روزها هر کسی ماگ خود را دارد. انگار جزئی از میز کارشان شده است! اینجاست که کیفیت بالا و مواد اولیه ماگ اهمیت پیدا می کند. ماگ چینی نوعی لیوان از خانواده ماگ است که برای نوشیدنی های گرم مانند قهوه، چای و … استفاده می شود. برای تهیه این ماگ از خاک رس مخصوصی به نام خاک کائولن استفاده می شود که در دمای 2600 درجه فارنهایت پخته می شود.

 دلیل  استفاده از ماگ چینی

  • ماگ ها حجم بیشتری از مایع را نسبت به سایر لیوان ها در خود جای می دهند (چیزی حدود 350 میلی لیتر). سبک و طراحی ماگ های چینی به گونه ای است که در مکان های رسمی استفاده نمی شوند، بیشتر به عنوان یک محصول خصوصی در محیط های دوستانه و کاری کاربرد دارند.
  • در انتخاب ماگ مناسب موارد زیادی باید در نظر گرفته شود، اما شکی نیست که هر چه انتخاب کنید، ماگ چینی بهترین انتخاب است. هنگام انتخاب یک ماگ  برای کادو، استفاده شخصی یا حرفه ای، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود.
  • این عوامل شامل سوالاتی است که باید بپرسید. به عنوان مثال، آیا می خواهید نوشیدنی شما برای مدت طولانی گرم بماند؟ آیا یک نوشیدنی سبک میل دارید؟ یا شاید شما در حال تلاش برای یافتن یک ماگ سازگار با محیط زیست هستید.

با توجه به تنوع گزینه ها و فاکتورهایی که در انتخاب لیوان چینی باید در نظر بگیرید، در اینجا 4 دلیل برای استفاده از لیوان چینی آورده شده است.

1. ماگ های چینی گرما را بسیار حفظ می کنند

اولین دلیل برای انتخاب ماگ چینی به جای مواد دیگر این است که نوشیدنی شما را برای مدت طولانی تری گرم نگه می دارند. نوشیدنی‌هایی که در لیوان‌های چینی سرو می‌شوند نسبت به لیوان‌های ساخته شده از مواد دیگر گرما را به کندی از دست می‌دهند، زیرا مواد مورد استفاده در ساخت لیوان‌های چینی متخلخل هستند که باعث می‌شود رسانش کندتر در این لیوان‌ها انجام شود.

 انتقال حرارت از طریق تماس مستقیم بین دو ماده صورت می گیرد که یکی از آنها سردتر از دیگری است. حفره های کوچک هوای ایجاد شده در منافذ متخلخل ماگ چینی به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کنند که خود فرآیند ترجمه را کند می کند. این سوال برای محیط های کاری بسیار مهم است. شما که نمی خواهید قهوه تان به سرعت  سرد شود؟

شیشه گرمای ویژه بالاتری نسبت به چینی دارد این بدان معناست که ماگ شیشه ای از طریق همرفتی کمی سریع‌تر از ماگ چینی گرما را از دست می‌دهند اتلاف حرارت از طریق همرفت در گ شیشه تقریباً 11 درصد کندتر از چینی هایی با اندازه و شکل مشابه است.

2. نوشیدنی های شما طعم بهتری دارند

هر یک از ما درک خاصی از استانداردهای کیفی نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم داریم. آیا ما به این محصول علاقه مند هستیم یا خیر؟ ماگ چینی که برای نوشیدن استفاده می کنید، علاوه بر اینکه طعم و عطر نوشیدنی  را تغییر نمی دهد، وزن سبک و زیبایی منحصر به فردی دارد که به شما در درک اهمیت آن کمک می کند.

ممکن است مدت‌ها فکر کرده باشید که لیوان‌های استیل بهترین لیوان برای نوشیدنی‌های شما هستند، اما حقیقت این است که این لیوان‌ها در درازمدت برای سلامتی شما خوب نیستند، زیرا لایه اکسید کروم (که باعث می‌شود استیل ضد زنگ زدگی شود) می تواند صابون ها، روان کننده ها و سایر اجزای خورنده را از محیط خود جذب کند که خطر جدی برای سلامتی انسان به همراه دارد. مزیت ماگ چینی علاوه بر موارد فوق این است که خاک رس به کار رفته در تهیه آن به سلامت انسان آسیب نمی رساند.

3. دوست دار محیط زیست است

پیشرفت تکنولوژی دسترسی به هر چیزی را که می خواهیم بدانیم آسان تر کرده است. امروزه مردم بیشتر به اهمیت محیط زیست و سلامت آن واقف هستند. اگر تا به حال از لیوان های پلاستیکی، کاغذی یا پلی استایرن استفاده می کردید، بهتر است به سراغ لیوان های چینی و سرامیکی بروید، زیرا لیوان های پلی استایرن و پلاستیکی تجزیه پذیر نیستند و برای سلامت محیط زیست خطرناک هستند، اما لیوان های چینی و سرامیکی با مقدار بیشتری انرژی و منابع برای ایجاد، هیچ خطری برای سلامت انسان و محیط زیست  ندارند.

4. ماگ چینی می تواند یک ابزار بازاریابی خاص یا یک هدیه عالی باشد

ماگ چینی با کاربردی بودن و قیمت مناسب خود می توانند هدیه ای عالی برای دوستانی باشند که عاشق قهوه، شکلات داغ یا سایر نوشیدنی های داغ هستند. همه دوست دارند به عزیزانشان هدیه ای بدهند که نه تنها برای مدت طولانی ماندگار باشد، بلکه یاد آنها را در خاطر عزیزانشان زنده نگه دارد، که شامل لیوان های چینی می شود؛ زیرا دوست شما باید عاشق نوشیدن از یک ماگ زیبا باشد. قهوه در یک روز کاری سخت باعث می شود آنها شما را با عشق به یاد بیاورند.

سخن آخر

امروزه بازار چینی بسیار داغ است، زیرا مردم از آن استفاده می کنند، می تواند فرصتی بی نظیر برای ایجاد شغل برای کسانی باشد که با فروش آن درآمد کسب می کنند. این محصول نه تنها برای نوشیدن انواع نوشیدنی قابل قبول است، بلکه به عنوان تبلیغاتی برای  بسیاری از کسب و کارها نیز استفاده می شود.  به راحتی می توانید طرح های مختلف را سفارش دهید و یک ماگ چینی بی نظیر برای خود تهیه کنید. این حس مالکیت بر لیوان به لذت نوشیدن از آن می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *