چینی ایرانی, چینی خارجی

چینی بخرم یا آرکوپال؟

سرویس غذا و پذیرایی یکی از مهم ترین نیازهای هر خانه ای است. اما ممکن است هنگام خرید آنها را کمی گیج شویم.  سوالی مانند “چینی بخرم یا آرکوپال؟”، “تفاوت بین سرویس چینی و آرکوپال چیست؟” و… در ذهن ما ایجاد شود. سرویس چینی و آرکوپال دو گزینه محبوب برای خرید هستند. اما کدام گزینه برای شما بهتر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با 4 تفاوت سرویس چینی و آرکوپال آشنا شوید.

تفاوت بین سرویس چینی و آرکوپال چیست؟

همانطور که گفته شد چینی و آرکوپال دو گزینه محبوب برای خرید ظروف در ایران هستند. برای درک بهتر تفاوت بین چینی و آرکوپال، ابتدا باید با آرکوپال آشنا شویم.

آرکوپال ترکیبی از (Arc + Opal) است. آرک نام یک شرکت فرانسوی است که برای اولین بار ظروف آرکوپال را تولید کرد. شرکت آرک برای اولین بار این ظروف را تولید کرد به همین دلیل در کشور ما به این ظروف آرکوپال می گویند.

ظروف آرکوپال ترکیبی از شیشه و چینی هستند. بنابراین سبک تر از چینی و بسیار مقاوم تر و زیباتر از شیشه هستند. اما چینی نیز مقاومت خوبی دارد و خرید آن راحت است. در ادامه به 4 تفاوت سرویس چینی و آرکوپال اشاره کرده ایم.

مقاومت بالا در برابر غذای آرکوپال

همانطور که گفته شد ظروف آرکوپال دوام بیشتری نسبت به شیشه دارند. این قانون در مورد ظروف چینی نیز صدق می کند. بنابراین تفاوت سرویس چینی با آرکوپال را می توان در مقاومت آنها جستجو کرد. در واقع ظروف آرکوپال در صورت انداختن روی زمین آسیب کمتری نسبت به ظروف چینی می بینند. این به دلیل موادی است که در ساخت ظروف آرکوپال استفاده می شود که بر قیمت آن نیز تأثیر می گذارد.

انواع طرح ها و زیبایی

در این مورد، تفاوت بین سرویس چینی و آرکوپال چندان محسوس نیست. زیرا این ظروف توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند و هر کدام می توانند تنوع طراحی زیادی داشته باشند. درخشندگی و زیبایی ظروف مهم است که هم آرکوپالیان و هم چینی ها توانستند کاملاً با دنیای مدرن سازگار شوند. در عین حال، سرویس چینی بیشترین سهم را از خدمات غذایی و پذیرایی به خود اختصاص داده است.

وزن بیشتر چینی نسبت به ظروف آرکوپال

یکی از تفاوت های عمده سرویس چینی با آرکوپال وزن آنهاست. صفحات آرکوپال معمولاً وزن کمتری نسبت به صفحات چینی دارند و بسیار کاربرپسند هستند. البته برخی از شرکت ها ممکن است سعی کنند ظروف چینی با کیفیت پایین و بسیار سبک را تولید کنند که وزن آن حتی کمتر از آرکوپال باشد.

قابل استفاده در مایکروفر

مانند کاسه های سرامیکی، کاسه های آرکوپال نیز در برابر حرارت مقاوم هستند و می توان آنها را در مایکروویو قرار داد. زیرا در تولید این صفحات از کوره هایی با حداقل دمای 1500 درجه سانتیگراد و تکنولوژی سانتریفیوژ استفاده می شود. البته برخی از ظروف سرامیکی را نمی توان در مایکروفر قرار داد، مقاومت حرارتی کمی دارند و هنگام خرید، واقعاً باید از فروشنده بپرسید. یا می توانید از توضیحات روی جعبه یا زیر ظروف در این مورد مطلع شوید.

تفاوت سرویس چینی و آرکوپال؛ رسمی و غیر رسمی بودن

بشقاب های آرکوپال به دلیل وزن کمتری که دارند بیشتر برای مهمانی های غیررسمی مناسب هستند تا بشقاب های چینی. اما از قدیم الایام بشقاب های چینی به عنوان بشقاب های لوکس برای مجالس و مهمانی ها استفاده می شده است و اگر این جنبه از بشقاب برای شما مهم است پس ظروف  چینی ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

چینی بخرم یا آرکوپال؟

در بالا به 5 تفاوت سرویس چینی و آرکوپال اشاره کردیم. اما کدام یک برای شما بهتر است؟ شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که مهمترین بحث نیاز شماست. به طور کلی بشقاب های چینی محبوبیت و فروش بیشتری نسبت به بشقاب های آرکوپال دارند، اما بشقاب های آرکوپال نیز ممکن است برای شما مناسب باشند. همچنین، اغلب، قیمت بشقاب چینی ارزان تر از آرکوپال است. زیرا بشقاب های چینی تولید داخل نسبت به بشقاب های آرکوپالی قابل واردات ارزان تر هستند. به طور کلی اگر به  سوال “چینی یا آرکوپال؟”  برخورد کردید حتما به نیاز خود توجه کنید و با توجه به نیاز خود خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *